راهنمای خرید

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب،یکی از رازهای زیبایی و جوانی که اغلب مردم آن را نادیده می‌گیرند، مراقبت از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید است. قرار داشتن در معرض نور خورشید در بلندمدت، می‌تواند آسیب جدی به پوست شما وارد کند. به همین دلیل، استفاده از کرم ضد آفتاب، قبل از هر بار بیرون رفتن، به شدت توصیه می‌شود. با این حال، اینکه از چه نوع کرمی استفاده می‌کنید و چه نکاتی را باید رعایت کنید، مواردی هستند که در میزان تأثیرگذاری کرم ضد آفتاب بسیار اهمیت دارند. هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، باید به نوع پوست خود نیز توجه کنید؛ زیرا برخی از کرم‌ها فقط برای نوع خاصی از پوست‌ها هستند. در این مقاله قصد داریم به این نکات و مهم‌ترین نکات برای خرید ضد آفتاب بپردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید ضدآفتاب؛ بایدها و نبایدها

چه کرمی برای محافظت از نور خورشید مناسب است؟ خوب است بدانید که با انتخاب درست و اصولی کرم ضدآفتاب، تقریباً بیشتر مسیر را برای رسیدن به زیبایی و جوانی پوست، طی کرده‌اید. بنابراین، قبل از استفاده از هر نوع ماده آرایشی و بهداشتی، بهتر است نکات و روش استفاده از آن را بیاموزید.

کرم ضد آفتاب چه فایده ای برای پوست دارد؟

اگر می‌خواهید پوست خود را در برابر عوامل زیان‌آور خورشید محافظت کرده و ظاهری جوان و شاداب داشته باشید، نباید استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش کنید. این محصولات با جلوگیری از نفوذ اشعه‌های فرابنفش به لایه‌های عمیق پوست، مانع از ایجاد سرطان پوست، لک‌ها، چروک‌ها و دیگر علائم پیری می‌شوند. اما چگونه می‌توانید کرم ضد آفتاب مناسب با نوع پوست خود را پیدا کنید؟ در بخش بعد، به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب

نحوه انتخاب کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست

برای این منظور باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه باید سطح حساسیت پوست خود را بشناسید و کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی (SPF) مناسب را انتخاب کنید.

همچنین باید بدانید که چه مقدار و چه زمانی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به عنوان قاعده کلی، باید هر روز صبح و قبل از خروج از خانه، لایه نازکی از کرم ضد آفتاب را روی تمام قسم‌ های پوستی که در معرض خورشید قرار می‌گیرند، بمالید و هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید.

علاوه بر این، باید به ترکیبات و مواد موجود در کرم ضد آفتاب دقت کرده و از محصولات با کیفیت و تایید شده توسط سازمان‌های معتبر بهداشتی استفاده کنید. با رعایت این نکات، می‌توانید به راحتی بهترین ضد آفتاب را برای پوست خود پیدا کرده و از فواید آن لذت ببرید.

پوست چرب

اگر پوست شما چرب و مستعد جوش است، باید به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که روغن ندارند و باعث مات شدن پوست می‌شوند. این نوع کرم‌ها منافذ پوست شما را باز نگه می‌دارند و اجازه نمی‌دهند پوست شما به جوش و آکنه دچار شود. همچنین، بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا پوست شما را از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های UVA و UVB حفظ کند.

پوست خشک

اگر پوست شما خشک و حساس است، باید از ضد افتابی استفاده کنید که مرطوب‌کننده‌های قوی دارند و باعث ترمیم و تغذیه پوست می‌شوند. این نوع کرم‌ها باعث نمی‌شوند که پوست شما خشک و پوسته پوسته شود و خط‌های عمیق را نشان دهد. برخی از کرم‌های ضد آفتاب حاوی هیالورونیک اسید هستند که یک ماده فوق العاده برای حفظ رطوبت پوست است. از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید تا پوست شما را از خشک شدن بیشتر جلوگیری کنید.

پوست حساس

اگر پوست شما به بسیاری از محصولات پوستی حساس است و باعث قرمزی و التهاب می‌شود، باید به دنبال کرم ضد آفتاب‌هایی باشید که فرمولاسیون ساده و طبیعی دارند و حاوی ماده فعال معدنی یا ارگانیک هستند. این نوع کرم‌ها باعث نمی‌شوند که پوست شما تحریک شود و عکس العمل نامطلوب نشان دهد. سعی کنید از کرم‌های ضد آفتاب بدون عطر استفاده کنید زیرا عطر گاهی می‌تواند پوست شما را تجریک کند.

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب

نکات مهم برای خرید ضدآفتاب

برای خرید و استفاده از کرم ضد آفتاب به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید ضد آفتاب، مهم است که به برچسب محصول دقت کنید و مطمئن شوید که ضد آفتاب شما از هر دو نوع اشعه UVA و UVB جلوگیری می‌کند. این دو نوع اشعه می‌توانند به پوست شما صدمات جدی وارد کنند. اشعه UVA به صورت عمیق‌تر به پوست نفوذ می‌کند و باعث پیری زودرس و چروک شدن می‌شود. اشعه UVB سطح بالای پوست را سوخته و باعث سرطان پوست می‌شود. بنابراین، ضد آفتابی را انتخاب کنید که از هر دو نوع اشعه محافظت کند.

SPF 30 یا بیشتر را انتخاب کنید

SPF یا فاکتور حفاظتی خورشید، نشان دهنده قدرت ضد آفتاب در جلوگیری از سوختگی پوست است. هر چه SPF بالاتر باشد، مقاومت پوست در برابر اشعه‌های خورشید بیشتر است. به عنوان قاعده کلی، ضد آفتاب با SPF 30 تا 97 درصد از اشعه‌های خورشید را منعکس می‌کند و ضد آفتاب با SPF 50 تا 98 درصد. بنابراین، برای حفظ سلامت پوست، حداقل SPF 30 را برای استفاده روزانه در نظر بگیرید.

ضد آفتاب‌های آرایشی را دور بریزید

بسیاری از محصولات آرایشی مانند پودر، کانسیلر، فانداسیون و لباس های رنگی، حاوی SPF هستند. اما این به این معنا نیست که شما نیاز به استفاده از ضد آفتاب جداگانه ندارید. برخلاف ضد آفتاب‌های ساده، ضد آفتاب‌های آرایشی مقدار کافی از فیلتر های UV را در خود ندارند و نمی توانند پوست شما را به خوبی محافظت کنند. علاوه بر این، شما باید هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید، که با استفاده از محصولات آرایشی سخت است. پس به جای اعتماد به ضد آفتاب‌های آرایشی، یک لایه ضخیم از یک ضد آفتاب بی رنگ را قبل از استفاده از محصولات آرایشی بروی پوست خود بمالید.

از ضدآفتاب‌های با مواد حساسیت‌زا استفاده نکنید

برخی از ضد آفتاب‌ها ممکن است حاوی موادی باشند که پوست شما را حساس و التهابی می‌کنند. این مواد می‌توانند شامل عطر، رنگ، الکل و مواد شیمیایی فعال باشند. این مواد نه تنها کارایی ضد آفتاب را کاهش می‌دهند، بلکه باعث قرمزی، خارش و تیرگی پوست می‌شوند. به خصوص اگر پوست شما حساس یا خشک است، از این نوع ضد آفتاب‌ها دوری کنید و به دنبال ضد آفتاب‌های طبیعی و حساس باشید.

جمع‌بندی

مقاله فوق با توجه به تحقیقات انجام شده، مباحث مهمی را در خصوص چگونگی انتخاب و خرید کرم ضد آفتاب برای شما مورد بررسی قرار داده است که با پیروی از هر یک از آن ها می‌توانید به پوست خود طراوت و تازگی هدیه کنید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.شما میتوانین بهترین ضدآفتاب ها را با قیمت مناسب از فروشگاه پرنس خریداری کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *